LIDL en IKEA houden het meest van families

16 juli 2018, door Marjet Winsemius
5 min

Ouders hebben zich uitgesproken: LIDL en IKEA houden het meest rekening met ouders en kinderen wanneer zij hun winkels bezoeken. BV Familie en WIJ reikten de prijs Familiedier 2018 aan hen uit. Omdat beide bedrijven volgens de ondervraagde ouders families ‘een beetje voortrekken’.

Voor veel bedrijven zijn ouders en kinderen de gedroomde klant. Kinderen groeien razendsnel op en er moet steeds weer iets nieuws worden gekocht en karrenladingen boodschappen gedaan. Volgens het CBS geven gezinnen 17% van hun besteedbaar inkomen uit aan 1 kind, 26% bij twee kinderen. “Sommige bedrijven doen een stapje extra om families te ondersteunen. Dat zouden meer bedrijven en instellingen kunnen doen”, aldus Marjet Winsemius van BV Familie.

Maak het families makkelijker

BV Familie en WIJ deden een oproep onder ouders. Waar kom je graag, samen met de kinderen? Daaruit kwam zowel het Zweedse IKEA als het Duitse LIDL met stip bovenaan, omdat ze zorgen voor ruimere parkeerplaatsen om het voor jonge gezinnen makkelijker te maken om in of uit te stappen. Bovendien zetten ze het stapje extra door een appeltje in de winkel of een luier in de verschoningsruimte aan te bieden. Mariska van der Kogel, hoofdredacteur van WIJ is blij om de prijs uit te kunnen reiken. “Hoe fijn is het als je als jonge ouder je kind in een Maxi-Cosi makkelijk uit de auto kunt halen omdat er een speciale parkeerplaats voor jou is!”

Trots

Beide organisaties hebben de prijs in ontvangst genomen.
“We zijn bijzonder trots uitgeroepen te zijn tot Familiedier van het Jaar 2018. Een enorme waardering voor alle collega’s van IKEA. Onze visie is een beter dagelijks bestaan voor zoveel mogelijk mensen te creëren. We werken heel hard om onder andere met onze producten, diensten en winkels daar aan bij te dragen. Bij IKEA vinden we kinderen de belangrijkste personen ter wereld en een bezoek aan een van onze winkels hoort een compleet dagje uit te zijn voor de hele familie. Dat we tot Familiedier van het Jaar zijn verkozen door jullie achterban is dan ook een geweldige erkenning.”

“Wat een mooie prijs! Daar zijn we ontzettend trots op. Het is belangrijk dat onze klant gemakkelijk en comfortabel boodschappen kan doen, ook met het hele gezin. Ons Lidl-assortiment wordt steeds uitgebreider en daarmee completer. We spelen daarbij ook in op het gemak, juist ook voor jonge gezinnen. Een recent voorbeeld daarvan is onze nieuwe babylijn, bestaande uit o.a. een baby verzorgingslijn en baby voedingspotjes die ook nog eens allemaal bio zijn en zonder toegevoegde suikers.”

Doe mee!

Om meer bedrijven te stimuleren een stapje harder te lopen voor families is de prijs Familiedier in het leven geroepen. De prijs is bedoeld voor bedrijven die meer doen dan je verwacht om het leven van drukke gezinnen net iets makkelijker, leuker of beter te maken. De prijs zal elk jaar door BV Familie en WIJ worden uitgereikt.

Tien tips

Voor organisaties die ook graag familievriendelijker willen zijn, hebben we 10 tips!


Terug naar overzicht

Leave a Reply